Iisus Hristos bate la usa. Ce inseamna de fapt Noul Ierusalim?

Iisus Hristos bate la usa. Ce inseamna de fapt Noul Ierusalim?

Noi crestinii, credem ca destinul nostru final este cerul. Cei mai multi asta au inteles din promisiunea facuta in Ioan 14: 2-3: „Eu Ma duc sa va pregatesc un loc. Si dupa ce Ma voi duce si va voi pregati un loc, Ma voi intoarce si va voi lua cu Mine, ca acolo unde sunt Eu, sa fiti si voi.”

Totusi, in Apocalipsa 21: 2-3, Ioan declara ca: „(…) am vazut coborandu-se din cer, de la Dumnezeu, cetatea sfanta, Noul Ierusalim, gatita ca o mireasa impodobita pentru barbatul ei”, iar in continuare ni se spune: „Iata cortul lui Dumnezeu cu oamenii! El va locui cu ei, si ei vor fi poporul Lui, si Dumnezeu Insusi va fi cu ei. El va fi Dumnezeul lor.”

Deci Insusi Iisus – Dumnezeul nostru – va cobori si va locui cu sfintii pe Noul Pamant recreat si lipsit de pacat.

Istoria biblica incepe in gradina plina de splendoare a Edenului, apoi, dupa caderea omului in pacat, se concentreaza asupra Dumnezeului nostru intrupat care a trait si a murit fizic; a inviat din moarte si este reamintit de toti crestinii in simbolurile materiale ale painii nedospite (azima) si vinului nefermentat (must).

Speranta noastra este la fel de fizica (materiala). Ne dorim, atunci cand vom invia, sa traim pe Noul Pamant in Noul Ierusalim ca fiinte integrale cu trup si suflet…

Aceasta dorinta a oamenilor poate fi surprinzatoare, dar reprezinta punctul culminant al dialogului dintre Dumnezeu si oameni de-a lungul timpului, consemnat in paginile Bibliei.

Orasul vechi

Dumnezeu a inceput planul Sau de salvare atunci cand i-a poruncit lui Avram: „Iesi din tara ta, din rudenia ta si din casa tatalui tau si vino in tara pe care ti-o voi arata.” (Geneza 12: 1).

Avram a ascultat, iar din urmasii sai a inflorit natiunea lui Israel, prin care Dumnezeu a promis ca va restaura intreaga lume. (Geneza 12: 2-3). Cand imparatul David a capturat cetatea Ierusalim, considerata a fi impenetrabila in acele timpuri, a adus aici Chivotul lui Dumnezeu si a declarat cetatea ca fiind capitala regatului.

Desi stiau ca Dumnezeu a vrut sa binecuvanteze intreaga lume prin ei, poporul israelit a nesocotit privilegiul acordat si s-a inchinat dumnezeilor straini. Dumnezeu a pedepsit aceasta idolatrie si a permis distrugerea Ierusalimului si a Templului, lasand poporul Sau sa traiasca in captivitate in mijlocul unui popor strain. De-a lungul existentei sale, Ierusalimul a fost cucerit si distrus de babilonieni in anul 586 i.Hr., seleucizi in 167 i.Hr. si de romani in anul 70 d.Hr.

Ce insemna Ierusalimul pentru iudei:

1. Cetatea in care se afla Casa lui Dumnezeu pe pamant

David lauda si „canta Domnului, care imparateste in Sion” (Psalmi 9: 11). Asaf il cheama pe Dumnezeu sa-si aminteasca de „muntele Sionului, unde Iti aveai locuinta” (Psalmul 74: 2) iar Dumnezeu Insusi incheie profetia lui Ioel cu cuvintele: „Domnul va locui in Sion.” (Ioel 3:21).

2. Locul unde Dumnezeu va invinge puterile raului

Zaharia prooroceste ca Dumnezeu ii va distruge pe toti dusmanii Lui intr-o lupta care se va desfasura in Ierusalim (Zaharia 12: 1-9; 14: 12-15)

„Sunati din trambita in Sion! Sunati in gura mare pe muntele Meu cel sfant, ca sa tremure toti locuitorii tarii. Caci vine ziua Domnului, este aproape!” (Ioel 2: 1). Amos adauga: „Domnul racneste din Sion, glasul Lui rasuna din Ierusalim” (Amos 1: 2), iar Isaia declara ca „Se va cobori si Domnul ostirilor sa lupte pe muntele Sionului si pe dealul lui.” (Isaia 31: 4).

3. Sursa de binecuvantare pentru intreaga lume

Psalmul 46: 4 spune: „Este un rau, ale carui izvoare inveselesc cetatea lui Dumnezeu, sfantul locas al locuintelor Celui Preainalt.”

Ezechiel 47 adauga ca acest rau, care isi are izvoarele sub pragul Templului din Ierusalim, se varsa in mare. Marea apoi, va duce aceasta apa sanatoasa si fertila tot mai departe, pana la marginile pamantului, iar unde va ajunge aceasta apa, va fi si viata.

„Dar langa raul acesta, pe malurile lui de amandoua partile, vor creste tot felul de pomi roditori. Frunza lor nu se va vesteji, si roadele lor nu se vor sfarsi; in fiecare luna vor face roade noi, pentru ca apele vor iesi din Sfantul Locas. Roadele lor vor sluji ca hrana, si frunzele lor, ca leac.” (Ezechiel 47: 12)

Orasul nou

Apocalipsa lui Ioan ne atrage atentia din perspectiva biblica asupra noului Ierusalim. Coborarea acestuia din cer inseamna:

1. Dumnezeu este aici. Ioan scrie: Si am auzit un glas tare care iesea din scaunul de domnie si zicea: „Iata cortul lui Dumnezeu cu oamenii! El va locui cu ei, si ei vor fi poporul Lui, si Dumnezeu Insusi va fi cu ei. El va fi Dumnezeul lor.” (Apocalipsa 21: 3) De trei ori in acest verset, Ioan spune ca Dumnezeu va locui impreuna cu poporul Sau. Istoria biblica se incheie cu un Dumnezeu care ne-a luat pentru a fi cu El, un Dumnezeu care a venit sa locuiasca impreuna cu noi. El este Emanuel, care talmacit inseamna „Dumnezeu este cu noi.” (Matei 1: 23)

2. Raul a fost invins pentru totdeauna. Iisus va reveni si „va sterge orice lacrima” din ochii nostri. Si moartea nu va mai fi. Nu va mai fi nici tanguire, nici tipat, nici durere, pentru ca lucrurile dintai au trecut. (Apocalipsa 21: 4). Aceasta fericire perfecta va exista pentru totdeauna, pentru ca „nimic intinat nu va intra” in noul Ierusalim (Apocalipsa 21: 27).

3. Intreaga lume va inflori sub binecuvantarea lui Dumnezeu. In implinirea spectaculoasa a viziunii pe care a avut-o Ezechiel despre raul de viata, Ioan spune: „Si mi-a aratat un rau cu apa vietii, limpede ca cristalul, care iesea din scaunul de domnie al lui Dumnezeu si al Mielului.

In mijlocul pietei cetatii si pe cele doua maluri ale raului era pomul vietii, rodind douasprezece feluri de rod si dand rod in fiecare luna; si frunzele pomului slujesc la vindecarea neamurilor.
Fiecare natiune poarta cicatricele incercarilor lor sangeroase de a obtine pacea si prosperitatea. Razboaiele intre tari vor continua pana la sfarsit, cand Iisus va aduce imparatia pacii pe pamant si va domni peste lumea din noul Ierusalim.

Ioan incheie scrisoarea si intreaga Biblie, cu singurul raspuns potrivit: „Amin! Vino, Doamne Iisuse!” (Apoc. 22: 20).

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.