Darul necredintei (Opinii)

credinta

“Cine nu este cu mine este impotriva mea…”. (Matei 12:30)

Nu de mult am fost pusi la curent cu atentatul provocat de extremistii ISIS din Tunisia, insa cred ca aproape zilnic in ultima perioada suntem anuntati de crime “motivate” religios, care au loc in multe locuri in lume. Toate acestea din cauza credintelor si ideilor religioase diferite de cele ale fundamentalistilor. Personal cred ca este vorba si despre lipsa unui discernamant matur, de adormirea constiintei sau chiar prezenta tulburarilor psihice in cei care recurg la eliminarea adversarului religios.

Imi este greu sa inteleg cum Dumnezeului pacii sa-i placa ca fiii lui sa-si omoare adversarii. Nu inteleg deloc fundamentalismul din orice religie care predica violenta fizica, verbala, psihica sau de orice natura ar fi ea.

Pentru mine extremismul asta nu e credinta. Si decat sa am o astfel de credinta, mai bine necredinta. Rog fratii sa nu ma inteleaga gresit, eu ma refer la necredinta in credinta fundamentalistilor si extremistilor.

A trecut de mult razboiul religios de 30 de ani catolico-protestant care a decimat circa 40% din populatia Germaniei, insa cum sunt astazi razboaiele dintre noi? Si nu ma refer numai la razboaiele religioase cu arme de foc. Sunt razboaie in biserici? Sunt razboaie intre frati­? Oooo, cum sa nu? Fundamentalismul si extremismul e la el acasa si in mediul evanghelic. Dictonul Cine nu este cu mine este impotriva mea se repeta gresit interpretat si la baptisti si la ortodocsi si la pentecostali si la.. si la … etc etc.

Ostracismul, santajul, violenta psihica, calomniile, barfele, denigrarile pentru cei care parasesc gruparea religioasa nu reprezinta crime sufletesti? Ba da, si inca cum!

Am ascultat marturii de fosti martori ai lui Iehova sau ale unor ex-membri din cateva grupari crestine, care cand au schimbat sau parasit congregatia au avut de suferit mult.

Pe vremea cand slujeam o biserica in Roma, am botezat un fost preot si apoi l-am trimis misionar intr-o localitate din Italia, insa dupa 3 luni s-a retras si s-a intors inapoi la preotie. Sunt prieten si azi cu el, chiar daca ne impartasim la mese diferite. S-a disociat de adunarea noastra, l-am sters din evidenta membrilor si buna pace. L-am ascultat, sfatuit, m-am rugat si ma rog pentru el, dar ii respectat alegerea, chiar daca nu i-o impartasesc. Dincolo de faptul ca este politist si nu mi-ar fi mers persecutia, oricum nu l-as fi luat cu povesti de genul: “Daca pleci, te exclud!”, “Te va manca iadul!” Nu vei mai fi primit de nicio biserica din comuniune!” etc etc, pentru ca am bun simt si ratiune. Nu am o credinta fundamentalista. Nu cred ca numai adunarea mea cu cei care cred ca mine vor ajunge in Rai. Desi nu sunt ecumenic respect crezul persoanei. Sunt credincios crestin si necredincios al fundamentalismului. Sunt satul de povesti cu pesti cum ca daca nu esti din uniunea mea sau din biserica mea te vei mantui ca prin foc.

In biserica se vine liber si se pleaca liber, daca nu mai impartasesti doctrina si practica adunarii sau daca nu te mai identifici cu crezul comunitatii. Cine persecuta pe cel care pleaca pentru mine nu este nascut din nou si este in afara vointei lui Cristos, chiar pasibil de puscarie daca este sanatos mintal. Tare m-as bucura sa vad condamnari, nu numai mediatice cu tam-tam la televizor, ci chiar condamnari la inchisoare cu despagubire pentru cei care practica ostracismul si despagubiri morale victimelor.

Cum sa persecut eu pe cineva care nu mai e arminian ci e calvinist, sau ca nu mai e ortodox ci e catolic sau ca nu mai e baptist ci s-a dus la pentecostali?! E treaba lui. Eu ii repet regulile mele, daca e de acord, e ok, daca nu e la fel ok si ii spun: La buna revedere.

Nu mai vorbesc ca sunt frati care lasa unele adunari din cauza despotismului pastorilor, a proastei administrari a fondurilor, a barfelor etc. Sa plece, fac bine sa caute alte locuri unde pot sluji mai bine. Sunt liberi.

Sunt un spirit liber si necredincios al extremismului. Fiecare sa creada ce vrea si sa mearga unde vrea. Daca IL vor pe Cristos al meu prieten scump, e ok, daca nu, e afacerea lui de credinta.

Intaia mea carte de capatai este Biblia, a doua este Cartea de cantari si a treia este Constitutia Romaniei. Cine este credincios al extremismului nu respecta nici-una din cele trei.

E treaba lui, eu sunt contrar oricarei forme de persecutie pe motive de credinta si cum sunt si aproape jurist sfatuiesc pe oricine este persecutat de biserica, calomniat, urmarit sau barfit, sa se adreseze, daca nu gaseste ajutor in biserica, forurilor competente din justitie.

Dati-mi voie sa nu-i respect pe extremisti, dar sa-i compatimesc si sa ma rog pentru ei.

Hristos nu a lovit niciodata in cei care nu erau de religia lui. Cristos a fost necredincios budist, necredincios hindus, necredincios fariseu, dar a respectat libertatea si crezul fiecaruia, condamnand imoralitatea, hotia, parazitismul, minciuna, idolatria.

Cine nu este cu mine este impotriva mea, inseamna ca trebuie sa fii precum Cristos care respecta si te accepta, insa daca te comporti cum El nu s-a comportat esti impotriva Lui. Sunt idei simple, dar rezuma principii bazilare.

Sper ca fundamentalismul sa dispara, credintele extremiste si ideologiile de tipul doar eu, doar noi, sunt/em buricul pamantului, restul sa piara de pe fata pamantului! Sunt necredincios acestor aberatii religioase.

In afara de Biblie si Constitutie, libertatea de a-ti alege crezul este consfintita de CEDO si de legislatia UE. Cine nu se incadreaza greseste. Prin violenta de orice tip nu vei obtine decat ascultare falsa, supusenie de ochii lumii. Libertatea de a judeca pe cineva este doar pana la usa gruparii tale religioase, nu mai departe. Grupul tau poate disocia pe cineva care traseaza in afara liniilor, insa mai departe nu te priveste, daca el alege sa mearga in alt grup sau sa nu mai mearga in niciunul. E treaba lui. A devenit necredincios regulilor tale, poate fi o virtute sau un viciu.

                     Autor: Iulian Bobe

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*